Wyłonienie, wybór i wdrożenie wartości firmowych – spółka tworząca rozwiązania w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych.
Klient oczekiwał wsparcia w procesie wyłonienia, wyboru i wdrożenia wartości firmowych.
Wyzwaniem było zaangażowanie pracowników w proces, aby znaleźć i zdefiniować wspólne wartości, które wspierają wizję i misję Klienta. Klientowi zależało aby do tych wartości można się było odwołać identyfikując kluczowe działania firmy oraz pracując z sytuacjami trudnymi – zarówno z klientem wewnętrznym jak i zewnętrznym.
Cele projektu:
- Poszerzenie perspektywy Uczestników (spojrzenie na organizację oczami różnych interesariuszy: użytkowników, klientów, partnerów i pracowników będących w różnych rolach).
- Wybranie wartości, które najmocniej wspierają misję i wizję Klienta oraz tych, które łączą się z osobistymi wartościami Uczestników.
- Przełożenie wybranych wartości na zachowania i procesy oraz ich zdefiniowanie.
Liczba osób:
50 osób, pracownicy wszystkich działów
Metody pracy:
- formuła coachingowa;
- role-playing;
- podejście antycypacyjne (spojrzenie w przyszłość) oraz lateralne (z nowej perspektywy);
- wykorzystanie pracy prawej półkuli (np. wizualizacje, transformowanie, metafory, skojarzenia);
- uwzględnienie modelu dynamiki spiralnej C.W. Graves’a.
Opis:
Realizacja projektu umożliwiła wyłonienie, wybór i wdrożenie wartości firmowych. Kluczowa dla projektu była komunikacja: poinformowanie pracowników o procesie oraz zaangażowanie osób chętnych do pracy nad wyłonieniem wartości Klienta. Proces został podzielny na etapy, które obejmowały różne szczeble organizacji. Po realizacji każdego z etapów Klient otrzymał raport podsumowujący działania, opisujący wnioski i przedstawiający rekomendacje.
Efekty:
- identyfikacja kluczowych sytuacji biznesowych oraz zachowań i postaw wspierających wdrażanie projektu w organizacji;
- wspólne zdefiniowanie kluczowych wartości;
- analiza zachowań i strategii biznesowych w kontekście wartości;
- wypracowanie kodeksu etycznego w formule partycypacyjnej.