Sztuka rozmowy o wzajemnych potrzebach w relacjach z klientami i współpracownikami – warsztat wspierający efektywność biznesową.
Międzynarodowa firma doradcza zajmująca się audytem, doradztwem podatkowym, biznesowym i transakcyjnym w 150 krajach.
Klient oczekiwał wsparcia w zbudowaniu i przeprowadzeniu warsztatu na temat wyrażania potrzeb i reagowania na potrzeby innych w sytuacjach biznesowych oraz wypracowania zasad profesjonalnego reagowania w sytuacjach trudnych. Spotkanie miało aktywnie zaangażować Uczestników, być odpowiedzią na realne sytuacje biznesowe Klienta oraz zaproponować praktyczne rozwiązania, poparte wiedzą naukową.
Cele projektu:
- Wzrost kompetencji w obszarze wyrażania własnych potrzeb i umiejętności świadomego reagowania na potrzeby innych.
- Określenie efektywnych strategii reagowania w sytuacjach trudnych.
- Wypracowanie zasad budujących spójny wizerunek partnera biznesowego.
Liczba osób:
20 osoby
Forma:
warsztat jednodniowy
Metody pracy:
- improwizacja i drama;
- studia przypadków;
- praca w grupach.
Opis:
Warsztat umożliwił zdobycie i rozwój kompetencji w trzech obszarach: rozpoznawania potrzeb, reagowania w sytuacjach trudnych, świadomego budowania wizerunku. Praca warsztatowa umożliwiła wejście uczestnikom w sytuacje biznesowe w roli klienta, a także analizę najczęstszych mechanizmów prowadzących do obniżenia satysfakcji ze współpracy oraz wymianę doświadczeń
i stworzenie rekomendowanych ścieżek zachowań.
Warsztat odbył się w ciekawym miejscu sprzyjającym zbudowaniu atmosfery wymiany doświadczeń, otwartości w omawianiu wyzwań i wypracowywaniu najlepszych rozwiązań biznesowych.
Efekty:
- rozwój umiejętności patrzenia na sytuację współpracy z perspektywy potrzeb każdej ze stron;
- przyjrzenie się wartościom zespołowym, nawykom w komunikacji;
- zbudowanie zaufania i przestrzeni wzajemnej współpracy;
- wzrost jakości komunikacji w zespole;
- pogłębienie umiejętności efektywnego dialogu;
- uważność w sytuacjach trudnych;
- trening proszenia o informację zwrotną, udzielania informacji zwrotnej, proaktywnego odmawiania.