Szkolenie dla menedżerów w branży IT
Firma doradcza obecna w ponad 150 krajach.
Klient, chcąc wesprzeć menedżerów IT w obszarze świadomego zarządzania, podjął decyzję
o zaprojektowaniu cyklu rozwojowego, który zakłada zdobycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie pozytywnego zarządzania zespołem.
Cele projektu:
- Wzrost samoświadomości menedżerów oraz świadomości dynamiki procesu grupowego i roli lidera.
- Wzrost kompetencji menedżerów w obszarze motywowania i angażowania współpracowników.
- Wzrost kompetencji menedżerów rozwiązywania sytuacji trudnych ze współpracownikami.
- Trening umiejętności w postaci zadań wdrożeniowych.
Uczestnicy:
10 osób.
Forma:
trzy warsztaty oraz zadania wdrożeniowe.
Metody pracy:
- studia przypadków;
- zadania wdrożeniowe;
- konsultacje indywidualne;
- trening w grupie.
Opis:
Projekt umożliwił zdobycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie świadomego zarządzania zespołem. Został zrealizowany w formie cyklu trzech warsztatów. Uczestnicy zrealizowali zadania wdrożeniowe między spotkaniami, mogąc korzystać ze wsparcia trenera.
Pierwszy warsztat dotyczył rozwoju samoświadomości, wypracowania zasad budowania relacji w oparciu o uważność na potrzeby, styl myślenia i działania. Drugi – zaproponował odpowiedzi na pytanie: „Jak wzmacniać motywację wewnętrzną współpracowników?” poprzez poznanie wybranych narzędzi coachingowych, wzrost kompetencji w obszarze zarządzania zmianą oraz rozwój umiejętności prowadzenia efektywnych rozmów. Trzeci warsztat zapewnił narzędzia i ćwiczenia z obszaru rozwiązywania sytuacji spornych ze współpracownikami, w tym diagnozę własnego stylu komunikacji oraz narzędzia stawiania granic w relacjach biznesowych. Cyklowi warsztatów towarzyszyły zadania wdrożeniowe, które umożliwiły Uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w realnych sytuacjach biznesowych.
Efekty:
- rozwój wiedzy o własnych mocnych stronach i obszarach do rozwoju;
- wzrost świadomości związanej dynamiką procesu grupowego i roli lidera;
- poznanie narzędzi wspierających świadome motywowanie i angażowanie współpracowników;
- rozwój kompetencji w obszarze zarządzania zmianą w zespole;
- określenie strategii reagowania w sytuacjach trudnych;
- wypracowanie zasad budujących spójny wizerunek lidera.