Duże przedsiębiorstwo z rozbudowaną siecią sprzedaży w branży przemysłu elektrotechnicznego.
W sytuacji dynamicznego rozwoju firmy Klient podjął decyzję o szkoleniu kadry menedżerskiej w oparciu o analizę potrzeb. Menedżerowie otrzymali wsparcie w wybranych obszarach zarządzania. Najważniejszym celem było dostarczenie menedżerom narzędzi, które wywrą pozytywny wpływ na współpracowników i pozwolą kształtować w nich proaktywną postawę.
Klient chciał zrealizować projekt korzystając z dostępnych dla firm środków na kształcenie ustawiczne.
Cele projektu:
- Wzrost kompetencji w obszarze radzenie sobie z sytuacjami trudnymi z zarządzaniu pracownikami.
- Wzrost efektywności i satysfakcji zawodowej poprzez lepszą organizację czasu pracy.
- Podniesienie kwalifikacji managerskich poprzez wzmocnienie umiejętności coachingowych.
- Wzrost kompetencji przekazywania wiedzy i rozwijania pracowników.
Liczba osób:
12 osoby
Metody pracy:
- team coaching,
- drama,
- studia przypadków,
- zadanie wdrożeniowe,
- praca w grupach.
Opis
Projekt umożliwił zdobycie i rozwój kompetencji podczas czterech dwudniowych warsztatów dotyczących następujących obszarów zarządzania: rozwiązywania trudnych sytuacji, efektywnej organizacji pracy, coachingowego stylu zarządzania i przekazywania wiedzy (w tym: efektywnego prowadzenia szkoleń sprzedażowych). Praca umożliwiła wejście w realne sytuacje biznesowe Klienta, ich analizę i stworzenie procedur wewnętrznych. Treningi pozwoliły na zastosowanie zdobytej wiedzy oraz uzyskanie informacji zwrotnej.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu środków na sfinansowanie kształcenia ustawicznego, dofinansowanie wyniosło 80% kosztów projektu.
Efekty:
- rozwój umiejętności zarządzania sytuacjami konfliktowymi;
- stworzenie banku dobrych praktyk, sposobów rozwiązywania trudnych sytuacji;
- identyfikacja dobrych i złych nawyków przy planowaniu pracy;
- utrwalenie wiedzy z obszaru skutecznego planowania
- trening coachingu w realnych sytuacjach biznesowych;
- rozwój indywidualnych umiejętności wspierania innych w rozwoju i znajdowania właściwej dla nich strategii osiągania celów;
- rozwój umiejętności tworzenia scenariuszy szkoleń sprzedażowych;
- trening skutecznego przekazywania wiedzy.